موجودی غول‌پیکر با وزنی به اندازه ۲۱ فیل!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افتخار کسب نام بزرگترین موجود روی زمین به نهنگ آبی Balaenoptera musculus می رسد. اینها بزرگترین حیواناتی هستند که تاکنون روی سیاره ما زندگی کرده‌اند. آنها می‌توانند تا وزن عظیم ۱۵۰تن رشد کنند و طول آنها به ۳۲ متر برسد. طول عمر آنها بین ۸۰ تا ۹۰ سال است و تهدید اصلی برای بقای آنها درهم تنیدگی با وسایل ماهیگیری و برخورد کشتی‌ها و قایق‌ها است. آنها در اقیانوس‌های سراسر جهان به جز اقیانوس منجمد شمالی هستند و در حال حاضر پنج زیرگونه دارند.

چرا به این نهنگ، نهنگ باله می‌گویند؟

این موجود شگفت انگیز نهنگ باله نامیده می‌شود و دومین نهنگ بزرگ روی زمین است. آنها در اقیانوس‌ها در سراسر جهان یافت می‌شوند. باله‌ای که به وضوح بر پشت آن‌ها دیده می‌شود دلیل نام این جاندار است. این باله پشتی است که هم بلند و هم قلابدار است و در دو سوم پشت نهنگ قرار دارد. آنها از موجودات کوچکی به نام کریل و همچنین ماهی های کوچک مانند شاه ماهی و ماهی مرکب تغذیه می کنند. نهنگ ها با هجوم به گروه های طعمه با دهان کاملاً باز تغذیه می کنند و حجم عظیمی از آب را می‌گیرند. سپس آب را از کنار بشقاب‌های بالین خود بیرون می‌آورند که طعمه را فیلتر می‌کند تا بتوانند آنها را بخوردن. این نهنگ‌ها برای حفظ سلامتی خود روزانه به دو تن غذا نیاز دارند!

وزن این موجود ۲۱ برابر فیل است!/ عکس

نهنگ‌های باله معمولاً در تمام اقیانوس‌های اصلی یافت می‌شوند، معمولاً در آب‌های عمیق و فراساحلی که عمدتاً در نواحی معتدل تا قطبی به استثنای بخش‌هایی از قطب شمال که پوشیده از یخ هستند، وجود دارند. آنها در مناطق گرمسیری یا گرمتر بسیار رایج نیستند. آنها را می توان در عمق ۲۰۰ متری یافت.

متن کامل این گزارش اینجا است.

۲۲۷۲۲۷

برچسب ها: بدون برچسب

نظر دهید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .