رونق بازار NFT؛ سرمایه‌گذاری سه ماه اول 2022 حدودا معادل کل سال 2021

براساس گزارش منتشر شده از سوی Chainalysis سرما‌یه‌گذاران در سه ماهه اول سال جاری میلادی رقمی بیش از 37 میلیارد دلار برای خرید NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض سرمایه گذاری کرده‌اند. نکته قابل توجه اینکه، این عدد تنها کمی بیش از رقم سرمایه ‌گذاری 40 میلیارد دلاری کل 12 ماه سال 2021 است.

همچنین در این گزارش آمده است که از ابتدای سال گذشته، حجم معاملات NFT رشد قابل توجهی را تجربه کرده، اما رشد کلی این صنعت بدون استمرار بوده است.

افزایش توجه کاربران جهان به فروش و خرید NFT

خرید NFT

علاوه بر این، میزان فروش و خرید NFT به صورت پراکنده افزایش یا کاهش داشته و از اواسط فوریه در رکود بوده است. از اواسط ماه آوریل، بازار NFT بهبود مختصری را تجربه کرده که احتمالا به دلیل تبلیغ درباره پروژه‌های متاورسی بوده است. با وجود این نوسان‌ها در معاملات NFT، تعداد افرادی که از سراسر جهان به خرید و فروش این توکن‌ها مشغول هستند، همچنان زیاد است و در سه ماهه اول سال 2022، 950 هزار آدرس منحصر به فرد ثبت شده است.

از اول ماه می و سه ماهه دوم سال نیز 491 هزار آدرس منحصر‌به‌فرد در بازارها ثبت شده که روند رو به رشد تعداد خریداران NFT را نشان می‌دهد.

خرید NFT

Chainalysis با تجزیه و تحلیل ترافیک وب مورد استفاده از بازارهای اصلی NFT توضیح می‌دهد که کاربران سراسر جهان جذب این دارایی‌های دیجیتال می‌شود. طبق این گزارش، ابتدا کاربران آسیایی مرکزی و جنوبی و سپس کاربران آمریکای شمالی و اروپای غربی بیشترین میزان خرید و فروش NFT را انجام می‌دهند.

اخیرا اخبار دیگری منتشر شده که رشد صنعت NFT و تبدیل شدن آن به یکی از روندهای نوظهور را نشان می‌دهد. به عنوان مثال فروش مجموعه NFT «مون بردز» با 280 میلیون دلار در دو روز به رکورد تازه‌ای دست پیدا کرد. همچنین شرکت OliveX از ایده‌ای خبر داده بود که در آن از کاربران خواسته شده بود تا ورزش کنند و در ازای ورزش کردن، رمزارز و توکن غیرقابل معاوضه (NFT) جایزه بگیرند.

برچسب ها: بدون برچسب

نظر دهید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .