روش ساخت انواع توری حصاری

قطعا شما نیز کاربرد های بی شمار فنس و یا توری حصاری را دیده اید. این دسته از توری ها یکی از پرکاربرد ترین توری های موجود در بازار هستند که استفاده بسیار زیادی در مرز بندی و حفاظ بندی بنا ها و زمین های زراعی و… دارند. در واقع به همین دلیل است که در اصطلاح عامیانه به این دسته از توری ها فنس گفته می شود، زیرا عمده استفاده آن در مرز بندی زمین ها و باغات کشاورزی است.

علاوه بر مرز بندی و حفاظ کشی زمین های زراعی این نوع از توری ها کاربرد های دیگری نیز دارند که می توان به حفاظ کشی مناطق نظامی و یا واحد های صنعتی اشاره نمود. تولید این نوع از توری مش ها به دو صورت انجام می گیرد که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم نمود.

تولید فنس و یا همان توری های حصاری

ساخت توری حصاری به دو روش انجام می شود که شامل روش دستی و روش اتوماتیک است. روش دستی ساخت این نوع از توری ها به این علت که بسیار سخت و زمان بر می باشد تا حد بسیار بالایی منسوخ شده و دیگر استفاده نمی شود.

قبل از اقدام برای ساخت توری باید مفتول با ضخامت مناسب تهیه گردد. ضخامت مفتول مورد استفاده بر اساس نوع کاربری توری تعیین می گردد. از این مفتول ها در ساخت توری پرسی نیز استفاده می شود.

روش اتوماتیک ساخت توری های حصاری

برای ساخت توری مش های حصاری به روش اتوماتیک از دستگاه های تمام اتوماتیک استفاده می شود. پس از تهیه مفتول مناسب، مفتول در محل مناسب خود قرار می گیرد. انحنا های موجود در مفتول به وسیله دستگاه کاملا صاف می شود. مفتول در این مرحله روکش دهی می شود که روکش مورد استفاده باعث می گردد تا در مراحل بعد نیازی به رنگ آمیزی توری وجود نداشته باشد.

پس از روکش دهی مفتول وارد مرحله حصار بافی خواهد شد. در این قسمت از ساخت توری حصاری، ردیف ابتدایی برش خورده و با مفتولی به اندازه خود پیچ و تاب می خورد. ابعاد چشمه فنس به وسیله محل گره خوردن دو مفتول تعیین می گردد. این کار به همین صورت تا انتها انجام می شود و دو طرف توری به وسیله پیچ هایی محکم می شود. پس از پایان یافتن مفتول ابتدایی، مفتول جدیدی وارد سیستم شده و به دور مفتول قبلی پیچ و تاب می خورد.

مراحل قرار گیری مفتول ها در دستگاه تا زمانی که طول توری مربوطه  به حد نصاب مورد نظر مشتری برسد ادامه پیدا می کند.

روش دستی ساخت توری های حصاری

روش دستی ساخت توری حصاری روشی قدیمی بوده که این روز ها تا حد زیادی منسوخ شده است. در این روش از ساخت توری ها تمام مراحل انجام شده در روش اتوماتیک به وسیله دست انجام می گیرد. برای پیچاندن مفتول های آهنی و گالوانیزه به یکدیگر از موتور های الکتریکی استفاده می شود.

برای تعیین سایز چشمه توری های حصاری در این روش از قالب های مخصوصی استفاده می شود که سایز های مختلفی دارند. سایز قالب چشمه توری نیز بر اساس کاربرد توری مورد نظر تعیین می گردد. همانطور که گفته شد روش دستی به علت سختی بسیار زیاد و همچنین زمان بر بودن تا حد بسیار زیادی منسوخ شده است.

سخن آخر

توری های حصاری از جمله پر کاربرد ترین توری های موجود در بازار بوده که در گذشته به صورت دستی تولید شده ولی امروزه همانند توری پرسی به روش اتوماتیک تولید می شوند. شرکت صنایع مفتولی تورگستر به عنوان یکی از مجموعه های با سابقه در زمینه ساخت انواع توری های حصاری، پرسی، رابیتس، تور مرغی و…، این آمادگی را دارد تا سفارشات شما را در زمینه ساخت انواع توری بر عهده بگیرد.

برچسب ها: بدون برچسب

نظر دهید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .